REGULAMIN ZIMOWEJ AKADEMII DOBREJ ZABAWY 2025

REGULAMIN PÓŁKOLONII ZIMOWYCH 2025

ZIMOWA AKADEMIA DOBREJ ZABAWY  27.01-07.02.2025

A. ORGANIZACJA PÓŁKOLONII

1. Organizatorem półkolonii ZIMOWA AKADEMIA DOBREJ ZABAWY jest SFERA Ewelina Więcek-Pożarska Truskawkowy Zakątek 16 15-528 Sowlany NIP: 9661939612

2. Regulamin półkolonii obowiązuje:

2.1. wszystkich uczestników półkolonii,
2.2. rodziców i opiekunów,
2.3. kierownika, instruktorów, opiekunów oraz wychowawców półkolonii.

3. Organizacja półkolonii: Półkolonia trwa w okresie od 27 STYCZNNIA do 07 LUTEGO 2025 r, w następujących terminach:

3.1. 27 – 31.01 2025 r.

3.2. 3 – 7 .02 2025 r.

4. Półkolonia odbywa się w tygodniowych turnusach od poniedziałku do piątku przez 5 dni roboczych w godzinach od 9.00 do 15.00. Dzieci mogą być przywożone od godz. 7:30 i odbierane do 16.30, z tym że zajęcia zorganizowane rozpoczynają się o godz. 9:00 i trwają do 15.00 (przez pozostałe godziny dzieci mają czas wolny, są pod opieką wychowawców).

  1. Uczestnikami półkolonii są dzieci w wieku 6 – 15 lat .
  2. Warunkiem uczestnictwa w półkoloniach  jest dokonanie rezerwacji mailowej na: biuro@sferadobrejzabawy.pl, uiszczenie odpowiednej opłaty przelewem na  konto MBANK: 16 1140 2004 0000 3802 7891 2028 oraz dostarczenie pierwszego dnia półkolonii karty kwalifikacyjnej.
  1. Niedokonanie wpłaty  jest jednoznaczne z rezygnacją z udziału w półkoloniach.

8. Za udział w półkoloniach można otrzymać fakturę VAT. W tym celu należy przesłać (na adres mailowy: biuro@sferadobrejzabawy.pl) prośbę o fakturę z podaniem danych: nazwa, adres i NIP firmy lub imię i nazwisko, adres nabywcy oraz dane (imię i nazwisko) data turnusu uczestnika półkolonii. Dane muszą być wysłane w miesiącu w którym dokonana zostanie płatność, w innym przypadku nie będzie możliwości wystawienia faktury.

  1. W przypadku rezygnacji z półkolonii opłata może zostać zwrócona w momencie kiedy zgłoszenie rezygnacji nastąpi minimum 5 dni przed rozpoczęciem turnusu i na miejsce osoby rezygnującej z półkolonii zapisze się inny uczestnik.
  2. W przypadku zdarzenia losowego wykluczającego uczestnika z dalszego uczestnictwa lub/i usunięcia z tytułu znacznego naruszenia regulaminu organizator nie ponosi odpowiedzialności do zwrotu środków.
  3. W przypadku nieprzewidzianych zdarzeń losowych i braku możliwości uczestnictwa w zarezerwowanym przez uczestnika turnusie Rodzic/Opiekun jest zobowiązany do niezwłocznego powiadomienia o tym Organizatora mailowo: biuro@sferadobrejzabawy.pl minimum dobę przed rozpoczęciem zarezerwowanego turnusu. Jeżeli zgłoszenie tego faktu odbędzie się prawidłowo Organizator może zaproponować uczestnictwo w innym turnusie lub zwrot do 50% wpłaconej kwoty.
  4. Zajęcia odbywają się pod stałym nadzorem wychowawców, instruktorów lub kierownika półkolonii wg harmonogramu.

11.Organizator nie odpowiada za rzeczy zagubione przez uczestników półkolonii w czasie półkolonii oraz za zniszczenia rzeczy należących do uczestników, a dokonanych przez innych uczestników – odpowiedzialność rodziców .

12.Organizator nie zaleca przynosić na półkolonie cennych urządzeń i przedmiotów wartościowych (telefony, laptopy, tablety, odtwarzacze muzyki itp.) i nie bierze odpowiedzialności za tego typu przedmioty.

13. Podczas zajęć zorganizowanych obowiązuje zakaz korzystania z urządzeń elektronicznych.

  1. Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w programie, w sytuacjach gdy program nie może być zrealizowany w związku ze złymi warunkami atmosferycznymi lub innymi niezależnymi od organizatora,
  2. Organizator zapewnia uczestnikom ubezpieczenie NNW
  3. Organizator zobowiązuje się do natychmiastowego powiadomienia Rodziców/Opiekunów o zaistniałych wypadkach, urazach i problemach wychowawczych.
  4. Plan zajęć sporządzany jest przez wychowawców i kierownika półkolonii.
  1. W ramach półkolonii uczestnicy mają zapewniony obiad, podwieczorek oraz wodę.
  2. Organizator zapewnia wszelkie materiały, sprzęt, przybory oraz przyrządy niezbędne do przeprowadzenia zajęć.

20. Organizator półkolonii zapewnia środki higieniczne w ilości wystarczającej dla personelu oraz uczestników półkolonii.

 

B. KADRA

1. Kierownik Półkolonii jest osobą koordynującą całość wypoczynku, posiadającą kwalifikacje zgodne z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 stycznia 1997 r. w sprawie warunków, jakie muszą spełniać organizatorzy wypoczynku dla dzieci i młodzieży szkolnej, a także zasad jego organizowania i nadzorowania. Jego obowiązkiem jest czuwać nad zgodnością wypoczynku z obowiązującymi przepisami.

2. Opiekun – wychowawca posiadający kwalifikacje zgodne z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 stycznia 1997 r. w sprawie warunków, jakie muszą spełniać organizatorzy wypoczynku dla dzieci i młodzieży szkolnej, a także zasad jego organizowania i nadzorowania. Opiekun ma obowiązek:

2.1. zapoznać się z formularzami zgłoszeniowymi oraz ankietami uczestników półkolonii będącymi kartami kwalifikacyjnymi uczestników wypoczynku;

  1. 2.2.  prowadzenia dziennika zajęć;
  2. 2.3.  organizowania zajęć zgodnie z rozkładem dnia;
  3. 2.4.  pilnowania uczestników i nie pozostawiania ich bez opieki;
  4. 2.5.  sprawowania opieki nad uczestnikami w zakresie higieny, zdrowia, wyżywienia orazinnych czynności opiekuńczych;
  5. 2.6.  zapewnienia bezpieczeństwa uczestnikom wypoczynku;
  6. 2.7.  poszanowania godności każdego uczestnika półkolonii;
  7. 2.8.  na wniosek rodziców informowania o zachowaniu uczestników i ich stanie zdrowia;
  8. 2.9.  po zakończeniu zajęć półkolonii Wychowawca ma obowiązek dostarczyć do Kierownika uzupełnione karty uczestników wraz z prowadzonym dziennikiem zajęć.

3. Organizator i opiekunowie są zobowiązani dokładać wszelkich starań, by stworzyć dzieciom jak najlepsze warunki do wypoczynku, umożliwić im aktywne uczestnictwo w zajęciach oraz organizować czas wolny w sposób przyjemny i pożyteczny, a także zapewnić odpowiednie warunki zdrowotne w czasie wypoczynku zgodnie z obowiązującymi przepisami w zakresie stanu sanitarnego pomieszczeń i otoczenia.

 

C. RODZICE

  1. Nie uczestniczą czynnie w zajęciach organizowanych w ramach półkolonii.
  2. Są zobowiązani do punktualnego przyprowadzania i odbierania dzieci zgodnie z planem zajęć. Uczestnik musi być przyprowadzany i odbierany przez rodziców / opiekunów prawnych lub osób do tego upoważnionych.
  3. Są odpowiedzialni za bezpieczną drogę dziecka od miejsca zamieszkania do miejsca transportu na wypoczynek i z powrotem.
  1. Są zobowiązaniu do udostępnienia organizatorowi i kierownikowi półkolonii numer telefonu lub inny kontakt zapewniający szybką komunikację.
  2. Zobowiązują się do niezwłocznego – do 2 godzin – odbioru dziecka z półkolonii w przypadku wystąpienia u ich dziecka niepokojących objawów choroby (podwyższona temperatura, kaszel, katar, duszności).
  3. Jeżeli dziecko choruje na chorobę przewlekłą, rodzic/prawny opiekun, ma obowiązek poinformować organizatora o tym fakcie na etapie zgłaszania udziału w półkoloniach w zgłoszeniu internetowym oraz karcie kwalifikacyjnej uczestnika półkolonii. W przypadku występowania u uczestnika chorób przewlekłych konieczne jest dostarczenie opinii lekarskiej o braku przeciwwskazań zdrowotnych do udziału w półkoloniach.

 

D. UCZESTNICY:

1. Uczestnicy mają prawo do:

1.1. spokojnego radosnego i bezpiecznego wypoczynku
1.2. uczestniczenia we wszystkich zajęciach i imprezach organizowanych podczas półkolonii 1.3. wnoszenia próśb i skarg do wychowawców
1.4. uzyskania niezbędnej pomocy od wychowawców lub kierownika półkolonii.

2. Uczestnicy mają obowiązek:

2.1.każdy uczestnik musi posiadać strój na pływalnię (w przypadku dziewcząt strój jednoczęściowy) klapki oraz ręcznik w dniu w którym planowane jest wyjścia na basen

2.2.  przestrzegać regulaminu

2.3.  dbać o czystość i porządek

2.4.  przestrzegania zasad BHP i ppoż., a w razie dostrzeżenia sytuacji stwarzającej zagrożenie dla życia i zdrowia innych, informować wychowawcę.

2.5.  zgłaszać wychowawcy wyjście z placówki po zakończonych zajęciach (w przypadku samodzielnego powrotu do domu)

2.6.  mieć szacunek do wychowawców, innych uczestników i samego siebie

2.7. dbać o dobrą atmosferę w grupie i brać czynny dział w zajęciach.
2.8.każdego dnia uczestnik powinien mieć odpowiednią odzież, obuwie na zmianę

2.10. uczestnikom zabrania się samowolnego oddalania się od grupy oraz niszczenia sprzętów, wyposażenia i pomocy dydaktycznych.

2.11. samowolne oddalenie się od opiekunów, niesubordynacja, niezdyscyplinowanie i nie wykonywanie poleceń wychowawców oraz nieprzestrzeganie regulaminu spowoduje następujące konsekwencje:

  • Upomnienie przez wychowawcę
  • Zakaz udziału w niektórych zajęciach programowych
  • Powiadomienie rodziców i szkoły o zachowaniu
  • Wykluczenie z półkolonii.

 

E. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  1. Na półkolonii obowiązuje bezwzględny zakaz: używania wulgarnych słów i przekleństw, palenia papierosów, picia alkoholu i zażywania narkotyków – dotyczy to uczestników, instruktorów i opiekunów, a także rodziców.
  2. W przypadku wyrządzenia szkód materialnych przez uczestnika półkolonii jego Rodzice/Opiekunowie mogą zostać obciążeni kosztami naprawy wyrządzonej szkody.
  3. Wyrażam zgodę na udział mojego syn/córki/podopiecznego/podopiecznej w półkoloniach  ZIMOWA AKADEMIA DOBREJ ZABAWY. Oświadczam, że mój syn/córka/podopieczny /podopieczna jest zdrowy i nie ma przeciwwskazań zdrowotnych ani fizycznych do udziału w zajęciach o charakterze sportowym. Wyrażam zgodę na przeprowadzenie wszelkich niezbędnych zabiegów w stanach zagrażających życiu lub zdrowiu.

4. Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych mojego dziecka oraz moich, jako rodzica/ opiekuna prawnego w celu przeprowadzenia procesu rekrutacji oraz organizacji półkolonii  pn. „ZIMOWA AKADEMIA DOBREJ ZABAWY (zgodnie z ustawą z dnia 29.08.1997 r. o ochronie danych osobowych oraz Rozporządzeniem PE i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych). Równocześnie jestem świadomy, że:

4.1. administratorem danych osobowych jest SFERA Ewelina Więcek-Pożarska Truskawkowy Zakątek 16, 15-528 Sowlany NIP: 9661939612

4.2. przetwarzanie danych osobowych będzie się odbywać w celu przeprowadzenia procesu rekrutacji oraz organizacji półkolonii  pn. „ZIMOWA AKADEMIA DOBREJ ZABAWY”; podanie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne;

4.3. dane osobowe nie będą udostępniane innym podmiotom, z wyjątkiem podmiotów uprawnionych na podstawie przepisów prawa;

4.4. dane osobowe będą przechowywane do dnia upływu terminu przechowywania dokumentacji związanej z organizacją półkolonii;

4.5. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści danych osobowych, prawo ich sprostowania oraz w zakresie wynikającym z przepisów – do usunięcia, jak również prawo do ograniczenia przetwarzania;

4.6. przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeśli Pani/Pana zdaniem, przetwarzanie danych osobowych – narusza przepisy prawa.

5. Wyrażam zgodę na nieodpłatne utrwalanie, wykorzystywanie i powielanie zdjęć oraz nagrań z wizerunkiem małoletniego wykonanych podczas półkolonii  „ZIMOWA AKADEMIA DOBREJ ZABAWY”. Wyrażenie zgody jest równoznaczne z wykorzystywaniem zdjęć i nagrań z wizerunkiem dziecka, publikowanych na stronie internetowej i portalach społecznościowych prowadzonych przez Organizatora, jak i również rozpowszechnianych poprzez środki masowego przekazu (zgodnie z Ustawą z dnia 4.02.1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych Dz. U. z 2006 r., nr 90, poz. 631 z późn. zm.).

6. Zgłoszenie dziecka do udziału w półkolonii oraz w szczególności wypełnienie podpisanie karty kwalifikacyjnej jest jednoznaczne z akceptacją powyższego regulaminu półkolonii ZIMOWA AKADEMIA DOBREJ ZABAWY.

7. Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania półkolonii w przypadku wystąpienia nieprzewidzianych okoliczności, takich jak złe warunki pogodowe lub brak wystarczającej liczby uczestników czy awaria w ośrodku lub innych przyczyn niezależnych od organizatora, w terminie nie przekraczającym 7 dni od rozpoczęcia turnusu. W przypadku odwołania, wszyscy zgłoszeni uczestnicy otrzymają zwrot opłaty lub po wystosowaniu oświadczenia kwota zostanie przekazana w formie terminowego vouchera do wykorzystania na inny turnus półkolonii.

8. O sprawach nie uregulowanych w regulaminie decyduje Organizator.